משאבי אנוש

2_744359020.jpg

מהו ניהול משאבי אנוש? מה כולל תכנון ופיתוח ארגוני? כיצד ניתן לשפר ולייעל את תהליכי העבודה בארגון? איך מגייסים כוח אדם מקצועי וכיצד שומרים על עובדים איכותיים?
ניהול נכון של משאבי אנוש לצד שירותים מקצועיים של תכנון ופיתוח ארגוני מסייעים להתנהלות השוטפת ולהתפתחות העסקית של ארגונים וחברות.  במאמר זה נפרט על תהליך ניהול משאבי אנוש ותהליך התכנון הארגוני.

הכוח המניע של כל ארגון הוא כוח האדם שלו – ההון האנושי. עובדים מקצועיים, איכותיים ובעלי תודעת שירות גבוהה, הפועלים מתוך תחושת הזדהות עם מקום העבודה ועל פי הנחיות של השדרה הניהולית, יסייעו להצעיד את הארגון קדימה: הם יספקו את הפתרונות המתאימים ללקוחות, יהיו קשובים לצרכים המשתנים – ויסייעו במידה רבה לקבע את התדמית והמוניטין של הארגון כמוביל בתחומו.

כדי להבטיח שכוח האדם של הארגון פועל באופן מיטבי, נדרשים ניהול נכון ומקצועי של ההון האנושי, וכן הטמעת שיטות עבודה ותהליכי ייעול שונים. חברת ממון מתמחה בניהול משאבי אנוש ובתכנון ופיתוח ארגוני לחברות ולארגונים מהמובילים במשק. בהתבסס על ניסיון רב-שנים בתחום ניהול משאבי אנוש ותכנון ארגוני, מציעה ממון סל שירותים עשיר ומגוון לארגונים, עמותות, חברות פרטיות וחברות ציבוריות.

ניהול משאבי אנוש

  • הכנת תשתית גיוס – הקמת תשתית ארגונית יעילה לאיתור וגיוס כוח אדם איכותי.
  • ניהול תהליכי גיוס – ניהול תהליכי הגיוס של כוח אדם חדש, בשילוב כלי הערכה אפקטיביים ובקרה אופטימאלית על כל שלבי האיתור, המיון והגיוס.
  • גיבוש מדיניות שכר – חוות דעת לגיבוש מדיניות שכר ארגונית (כולל הטבות שכר נלוות, אופציות, בונוסים, מענקים, העלאות שכר מדורגות ועוד), המשלבת שמירה על צרכי המעביד, הגנה על זכויות העובדים והתאמה לתוכנית העסקית של הארגון.
  • תוכנית לשימור עובדים – חוות דעת מקצועית מקיף בתחום שימור כוח אדם איכותי.
  • הדרכות מקצועיות לעובדים – הקמת מערך פנים-ארגוני להדרכת עובדים, פיתוח כישורים מקצועיים והשבחת הרמה והידע המקצועיים באמצעות ימי עיון, סדנאות, הרצאות, קורסים ותוכניות העשרה.
  • ניהול תחום הרווחה – חוות דעת מקצועית מקיפה לניהול מערך הרווחה של עובדי הארגון.
  • הפחתת עלויות ארגוניות – ייעול מערך משאבי האנוש של הארגון, תוך הפחתת עלויות שונות ויצירת חיסכון למעביד.
  • ניהול מקצועי שוטף – ניהול מלא ושוטף של מערך משאבי האנוש בארגון, או עבודה צמודה מול מחלקת / אגף משאבי האנוש בארגון.
  • פעילויות גיבוש לעובדים – ייזום וארגון של פעילויות שונות המיועדות לגיבוש צוות העובדים, חיזוק הקשרים הבינאישיים בין כל הדרגים בארגון, והטמעת הערכים המרכזיים של הארגון בקרב העובדים.
  • הפקת אירועים ארגוניים – ייזום והפקת אירועים ארגוניים שונים ברמה גבוהה, לצורך שיפור החוויה האישית של העובדים, הגברת תחושת השיתוף וחיזוק הקשר בינם לבין הארגון.
  • הכנת תוכנית ייעול – חוות דעת מקצועית לגיבוש תוכנית ייעול הכוללת צמצום במצבת כוח האדם של הארגון.
  • ליווי עובדים פורשים – ליווי עובדים שסיימו את עבודתם בארגון – תמיכה אישית צמודה הכוללת תמיכה נפשית ומקצועית, הדרכה לקראת פרק מקצועי חדש בחיים, ופרישת האפשרויות השונות לשילוב מחדש במעגל העבודה.

דרג הניהול בארגון

  • מערך הדרכה למנהלים – מערך הדרכה ייעודי לשדרה הניהולית, המיועד להשביח את הידע והרמה המקצועית של המנהלים ובעלי התפקידים, לספק כלים לניהול אפקטיבי, כלים לניהול תקשורת פנים-ארגונית, ולהקנות ידע חשוב ושיטות מועילות ליצירת יחסי עבודה טובים בין כל דרגי הארגון. המערך כולל, בין השאר, סדנאות, ימי עיון, הרצאות, קורסים ותוכניות העשרה, המועברים על ידי אנשי מקצוע מנוסים בתחום ניהול משאבי אנוש.
  • חניכה אישית למנהלים – חניכה אישית צמודה ושוטפת למנהלי הארגון, בכל דרגי שדרת הניהול. החניכה נועדה, בין השאר, לצורך השבחת יכולות הניהול האישיות, סיוע בגיבוש שיטות ניהול משופרות, לימוד התנהלות נכונה מול העובדים וכן מול המנהלים הממונים או בעלי המניות, הכרת דרכים מקצועיות נוספות להתמודדות עם הניהול השוטף וכן עם אתגרים ניהוליים מיוחדים.
  • גיבוש עתודה ניהולית – סל כלים מקצועיים לאיתור עובדים המתאימים לקידום – לצורך פיתוח עתודה ניהולית איכותית לארגון.
  • פיתוח שיטות עבודה – מתן חוות דעת מקצועית לפיתוח צוותי עבודה, שיטות עבודה, גיבוש תחומי אחריות ותחומי סמכות.

תכנון ופיתוח ארגוני

  • תוכנית-אב לארגון – הכנת תוכנית-אב הכוללת, בין השאר, את הגדרת החזון העסקי של הארגון, הגדרת מטרות עסקיות ממוקדות ולוחות זמנים להשגת תוצאות. זאת, בנוסף לפיתוח תרבות ארגונית על בסיס הערכים המרכזיים של הארגון.
  • ניתוח ארגוני ופתרונות – ניתוח מפורט של תהליכים ארגוניים קיימים לצורך זיהוי נקודות חולשה בארגון – וגיבוש סל פתרונות מקיף לצורך שיפור וייעול של המערכת.
  • גיבוש תהליכי ניהול – הקניית שיטות להתנהלות עסקית אפקטיבית וכלים משופרים המיועדים לסייע בהליך קבלת החלטות והוצאתן אל הפועל.
  • חוות דעת לקראת שינויים – חוות דעת מקצועית מקיפה לקראת שינויים ותהליכים עסקיים חדשים של הארגון, כגון מיזוג, רכישה, מכירה, או שינוי וייעול של המבנה הארגוני.
  • בקרה על שינויים – פיקוח ובקרה על ביצוע שינויים ארגוניים שונים, תוך קבלת משוב (סקר שביעות רצון) מעובדי הארגון ומלקוחותיו.

שתפו:

דילוג לתוכן